Fotoarkivet

Jag sitter och kollar på Vilhelmina kommuns fotoarkiv - vilken skatt!
Jag sitter både tårögd och varm av lycka över att hitta gamla bilder på människor jag älskar.
Gamla bilder från när min favoritfarmor tog realexamen 1953, när min tokiga saknade mormor är på möte med Ulvobergare 1958. Min saknade farfar Alfred finns även han att hitta på bild, samma sak med morfar Valle.
Det var så länge sedan några av dom gick ur tiden, men ni lever alltid i minnet!

Allt blir så verkligt, hur vi föds och dör och att alla har ett långt liv däremellan som har varit makalöst och händelserikt på sina sätt.
Här på jobbet pratar jag ofta med "byäldst´n" som varit med länge och jobbat här sedan mer än 40 år tillbaka-
Han föddes 1947 och har haft ett långt och händelserikt liv. Man får verkligen höra allt möjligt beskrivas och jag sitter mest och förundras. Över hur tiderna förändras, över att jag en gång ska sitta och berätta om mitt liv.

Jag är ödmjukt tacksam över att jag lever och att jag får ta del av allt som händer runt omkring och jag tänker, att om det inte vore för dom här härliga människorna som jag nu söker fram i fotoarkivet -
så hade inte jag varit här!

Provsök du också, och titta på härliga gamla bilder av nära och kära samt av vår vackra kommun
http://www.fotoarkivet.vilhelmina.se/

På tal om att tiderna förändras så tittade min brorson Ludvig, 3 år, på mig nu under påsk och sa:
"Va? Har inte du nån Ipad?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0