Högst påverkad

Jag antar att dom allra flesta är illa berörda av det som för snart ett år sedan ägde rum -
 nämligen terrorattentatet på ön Utöya.
Nu dras allt upp igen, nu när den 30 dagar långa rättegången mot Anders Behring Bajs Breivik har satt igång.
Det som berör mig allra mest, är det faktumet att han gav sig på unga politiskt engagerade. Målet var som jag förstår att ändra Arbeiderpartiets invandrarpolitik.
Det för mig är så sanslöst sjukt så det finns inte.

I världens finns det många åsikter, många ideologier och många olika partier.
Oavsett vilket så har jag en väldigt stor respekt för alla människor som engagerar sig för att påverka sin egen vardag, framför allt unga.
Jag delar definitivt inte allas åsikter, tankar och värderingar.
Vissa partier och ideologier tycker jag rent utsagt är skit!
Men, jag har ändå en respekt för att människor är redo att offra timmar av engagemang (ofta ideellt). Dock INTE när det kränker andra människor - eller som i det här fallet - begås brottsliga handlingar.

Det fruktansvärda som hände på Utöya, där nästan 100 unga människor fick sätta livet till för att någon inte tyckte att dom skulle vara engagerade, eller att dom hade fel åsikter kommer jag förmodligen komma ihåg resten av livet, men jag kommer alltid vara stolt över valet jag gör - valet att engagera mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0