Tack men nej tack

Som politiker måste man prioritera. Det är skit tråkigt och man önskar alltid att man hade råd med allt.
Jag har fått ett förtroende av mitt parti och av mina väljare att förvalta skattemedel, det tycker jag känns stort och är ingen lätt uppgift, speciellt inte när man har så lite pengar som vi i vår kommun har.
Därför känns det helt sjukt att majoriteten, som jag förstått, på senaste KS budgeterade 200.000 för en invigningsfest av vår nya sporthall.
200.000
Jag är så ny och oerfaren att jag inte riktigt vet hur många andra saker man kunde prioritera för dom pengarna, men jag förstår att det är en hel del. Ex. min hjärtefråga - barnomsorg.
Ursäkta mig, jag är kanske "tråkig" och bakåtsträvande...men det här, det gör mig arg!
Okej att vi ska inviga den, vilket jag absolut tycker att man ska - vi har fått en jätte fin sporthall, det säger jag inget om (vi har haft montörer från Millners där så jag har tjuvkikat)
MEN 200.000????
Kaffe och bulle hade räckt för min del. Därför säger jag till denna inbjudan som jag fick idag (fast jag känner mig lite oförskämd)
Tack, men nej tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0