Behövs C?

Umeås kommunalråd, Lennart Holmlund (S) frågar sig i sin blogg den 21 februari om Centerpartiet verkligen behövs i dagens samhälle?

Jag bor på landsbygden, nämligen i Vilhelmina. Jag vill engagera mig politiskt för det är väldigt spännande att ha möjlighet att påverka sin omgivning och kommunen som jag lever i - samt sin egen vardag.
Jag bor i Vilhelmina av en anledning, nämligen att jag älskar det.
 Jag älskar tryggheten och närheten till naturen.
Enligt mig finns det bara ett parti som specifikt jobbar för landsbygden, nämligen C -
vilket jag tycker är väldigt viktigt

Jag tänkte att jag skulle jämför lite politik på hemsidorna mellan S och C
Båda sidorna har typ "vår polititk från A-Ö" som jag tycker är suveränt för helt valiga människor som inte orkar läsa hela idé/partiprogram.
Under L hittar jag ingen rubrik som heter Landsbygd på S hemsida så jag kikar vidare under ex. infrastruktur. Där står det att man vill rusta upp och bygga ut järnvägsnätet, satsa på strategiska infrastrukturprojekt som t ex nya höghastighetsbanor, och (med fet stil) bygga ut Stockholms tunnelbana.
Längre ner står det (också med fet stil) Människor i hela landet ska kunna ta sig fram snabbt och kunna lita på att tåget, spårvagnen eller bussen kommer i tid.

Ja, det låter ju bra. Behöver ju inte betyda specifika satsningar på landsbygd iofs.
Kort sagt så var det svårt att hitta vad Socialdemokraterna vill göra för landsbygden.
(neddragningar inom vården för landsbygden, behöver jag säga mer?)

C å andra sidan har faktiskt en rubrik som heter Landsbygd, det finns ambitioner och utvecklade strategier för att hela landet SKA leva.
Jag vet att många i gles och landsbygd känner sig besvikna på C. Jag hör röster som pratar om stureplanscentern och att det bara satsas på städer.
Det har skett en del förändringar inom C, ny partiledare och just nu skrivs vårt nya idéprogram tillsammans med hela Sverige, alla som vill!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen -  Upp till bevis Centerpartiet, nu visar vi ATT vi behövs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0