Vad har vi missat?

Vissa gånger ifrågasätter jag verkligen medias roll, och hur "dom" utnyttjar sina möjligheter
 
Exempelvis så minns vi väl alla den 11 september 2003 då Anna Lindh blev mördad på NK i Stockholm.
Strax efter mordet knivmördades en femårig flicka av en patient från psykiatriska avdelningen på Arvika sjukhus.
Jag lägger ingen värdering i det hela, men nyheten om den femåriga flickan drunkande helt i
rapporteringen om Anna Lindh.
 
På samma vis så missade nog ingen att USAs president, herr Obama, var på Sverigebesök den 4 september
Det gick inte att missa, för på alla löpsedlar-, på alla tv-kanaler- och på allas läppar fanns han. Vart du än bodde
 
Samma dag publicerar VK den här artikeln
http://www.vk.se/966683/inte-grov-misshandel-nar-kvinna-avled-under-sexlek
Den här snubben är på fri fot. Hon var ju trots allt med på det, från början!
 
För Sverige, menar jag, är detta en långt större nyhet. Den här artikelns innehåll, beskriver vårt sjuka snevridna samhälle. Den här artikeln försvann helt i nyheterna om Obama.
Den här artikelns innehåll, oavsett vart i Sverige scenariot utspelas, måste upp i ljuset.
Det här innehållet, måste upp på alla löpsedlar. Innehållet måste upp i dagar av rapportering.
Varför?? -För att detta är ett sjukt system, där en man kan leka dödliga lekar med en kvinna som avlider, och komma undan med att "hon var med på det"
 
Det bottnar, menar jag, i så mycket mer än bara just innehållet i den här artikeln
 
Trevlig helg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0