Efter regn kommer solsken

Jag vill reflektera lite efter måndagens gruppfullmäktige där ett extra möte för gruppledarna hölls angående det politiska klimatet i Vilhelmina. Efteråt fick jag det citerat (och jag reserverar mig för felcitat) att det sagts av en från "motståndarlaget":
"Kommunfullmäktige ska inte vara roligt."
Det väcker en del tankar hos mig, nämligen att om det inte ska vara roligt, vad är det då för idé att man håller på? Jag tror att det av ett visst mått måste vara roligt för att man ska orka engagera sig. Åtminstone är det så för mig, jag började engagera mig politiskt för att jag tycker det är intressant och för att jag tycker det är just: roligt. Nu är det ju dock så att sedan jag blev invald i fullmäktige (efter valet 2010) har det tyvärr inte varit särskilt roligt, möjligen intressant men faktiskt har det mest gett mig en klump i magen så jag hoppas och tycker (faktiskt) att vi i fortsättningen även ska försöka ha lite roligt och kanske även samarbeta.
För övrigt så läste jag just på facebook att en annan från "motståndarlaget" hade skrivit Jämlikhet och solidaritet och rättvisa är nyckelorden för att få ett framgångsrikt samhälle där alla hjälps åt med utvecklingen.
Tycker jag låter för himla bra!

Efter regn kommer solsken
http://www.youtube.com/watch?v=ihJOoNznt4c
(inte en jätte bra låt men en rolig snubbe)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0