Mitt svar

Jag har under de senaste dagarna fått frågor från olika socialdemokrater ang. vårt (Allians för Vilhelmina) budgetförslag. Här kommer mitt svar;

Hej ledande S-politiker!
Jag hoppas ni förstår att jag i denna fråga, och i övriga frågor också, är mamma. Jag är mamma och förälder till en son på Kefas som betyder allt för mig. I andra hand är jag politiker och Centerpartist.
Som mamma och medborgare i Vilhelmina kommun anser jag att det är min rätt att ifrågasätta den politik ni för - utan att bry mig om siffror. Jag tycker det är synd att ni väljer att fokusera på motargument till mig som politiker istället för att svara mig som mamma hur ni vil göra det så bra som möjligt för mitt barn, för jag förutsätter att det är det ni vill???? Barnens bästa måste enligt mig prioriteras.
 Ang. vårt budgetförslag så kommer det presenteras efter gruppfullmäktige den 14:e november men med tanke på att att ni är i en styrande majoritet så förutsätter jag att ert budgetförslag får gehör. Därav denna vädjan i form av en skrivelse från Föräldrarådet på Kefas

Mvh//MammaAnnika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0