En fråga

Jag har en fråga som någon ute i cyberrymden kanske kan svara på...
Jag är en MYCKET inbiten Tradera anhängare, man skulle nog kunna säga att jag är beroende av Tradera.
Framförallt när det gäller barnkläder till min son. Jag är för snål för att köpa nytt plus att jag tycker det är fantastiskt att handla begagnat. Många plagg är bara använda någon enstaka gång och kläderna är oftast tvättade, mjuka och giftfria (?)
Nu till min fråga; Ofta ser jag annonser som denna på Tradera
http://www.tradera.com/Mumin-troja-stl-86-perfekt-dagistroja-auktion_302786_139755756
Det är alltså en tröja som säljaren beskriver som blekt och nopprig men som duger till dagis.
Jag tänker lite så här att "dagis" är min sons jobb. Inte tar jag väl på mig det som är tvättblekt och nopprigt när jag går på jobbet (även om jag ofta ser ut som crap på jobbet). Jag äger ju kläder som inte är tvättblekta och noppriga och då använder jag gärna dom då jag träffar folk.
De lite mer slitna plaggen har jag mer än gärna på helgen eller kvällen bara för att det är det skönaste som finns att gå runt i. Jag tänker lite samma till Sam. Han får gärna ha på sig sina fina hela kläder på dagis och dom tvättnoppriga på helgen och kvällen. Men, det kanske är en lyx att kunna välja. Alla tänker ju olika.
Finast är han ju ändå med barmage, min älskade störtsköna unge :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0