Det här gör mig glad!

 
http://www.vk.se/676509/kommunledningen-i-vilhelmina-bar-ansvaret-for-negativ-utveckling
 
Kommunledningen i Vilhelmina bär ansvaret för negativ utveckling
En mycket bra skriven debattartikel (än om det var en del svåra ord).

Varför tyckte jag att den var bra?
Precis sådana här "utomståendepersonsanalytiska" inlägg behöver åtminstone jag som politiker läsa.
Helst skulle jag vilja läsa och höra liknande reflektioner varje dag.
Det som gör mig glad är inte att majoriteten får sig en rejäl knäpp på näsan (än fast jag tycker att dom behöver det). Det som gör mig glad är att någon vågar säga vad man tycker. Oavsett färg, ideologi eller partitillhörighet måste man som folkvald vara lyhörd och lyssna till medborgarna, ta in det som sägs och skrivs och använda det som en karta. Det hade lika väl kunnat vara vi i opposition (eller i styre) som fått denna analysen och då hade det varit vi som varit tvugna att sätta oss och fundera - vad ska vi göra annorlunda?
(Det måste vi i alla fall göra, vi förlorade ju liksom valet sist så uppenbarligen måste vi göra saker annorlunda)
Läs debattinlägget, Mycket bra skrivet tycker jag!




(Sam 2010 - Ibland vill man helt enkelt inte höra eller lyssna)

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag blir glad. Men ledsen när jag sedan läser ett blogginlägg där kommunalrådet lämnar ut debattören och informerar om att denne tackat nej till ett sökt jobb pga lönen - och därefter ställer frågan om det skulle ligga till grund för debattinlägget.
Samtidigt är det ju just det, som tydliggör något..

2012-08-05 @ 23:44:11
Postat av: Annika

Huvudet på spiken kära vän

2012-08-06 @ 11:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0