Innovation

Idag är jag hemma från jobbet, förkyld och utan röst. Sitter just nu och lyssnar på Västerbotten på Grand www.vasterbotten.nu/direkt, flera veckor där Västerbotten presenterar sig för landet.

Sveriges näringsminister och vår partiledare Annie Lööf invigde med ett tal om Innovation som är temat.
Jag tycker det känns helt fantastiskt för oss i Västerbotten och för Sverige att vi har en Näringsminister som säger:

Hela landet ska växa!

Fler ska ha möjlighet att växa i landets alla delar
Annie säger att hon ser innovation som en stor utmaning inför hösten i partiet och i Riksdagen
- Hur stärker vi Sverige rent innovativt?
Möjligheterna är oändliga när man slår ihop människors idéer och att vi i Norrland har så låg befolkningstäthet kanske går att utnyttja positivt.

- Kreativitet skapar innovation -
 
Senare idag pratar min favorit Cenerpartist Maria Kristoffersson (Region Västerbotten) om hållbara servicelösningar på landsbygd 
"- Hållbarhet skapas när vi agerar tillsammans som människor och nyttjar teknik optimalt, menar Maria Kristoffersson projektledare för Hållbara servicelösningar på landsbygd." Imorgon arrangerar projektet, som är en del av Region Västerbotten, ett förmiddagsseminarium på Grand Hôtel i Stockholm om de utmaningar och lösningar som finns inom detta område.

Mycket inressant tycker jag - och en utmaning!
Lycka till Maria och Lycka till Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0