Att välja livet - om & om igen

För några veckor sedan fick jag ett inbjudan att prata om att välja livet i något som alla kyrkor går ihop och anordnar. Dom kallar det för "Vardagspaus" och kommer att bjuda in gäster till dessa några gånger under året.
 
Jag blev jätte glad när jag fick erbjudandet, för jag har velat prata om min situation ända sedan jag fick diagnosen.
När jag fick diagnosen tog det inte lång tid innan det började gå rykten. Det är helt okej.
Jag hade nog själv blivit förfärad och pratat med folk om det,
precis som man gör när man får reda på att någon är sjuk.
Det var jobbigt för att jag själv sällan fick frågan - jag fick själv aldrig prata om det, om jag inte tog upp det själv.
Inte sällan har jag folk lagt känslor i munnen på mig - som jag inte känner. 
Det gjorde att jag kände mig väldigt ensam - fast jag stod mitt i centrum.
 
Ikväll får jag chansen att berätta om min syn på livet - om att välja livet.
Om att syna sig själv och inse vad som är viktigt.
Om att sätta sig själv i främsta rummet för att kunna gå vidare och uppskatta allt runt omkring.
Jag får chansen att prata om att prata. Det som varit avgörande för mig hela livet.
Ja, jag ska dö MEN jag är lycklig!
 
Riktigt vad jag ska prata om ikväll, det får jag se.
Jag är riktigt dålig på att följa manus.
Det blir nog både gråt och skratt - men det blir ett tillfälle för mig att fira livet. Igen!
 
Stenmans konditori 18.30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0