Hur ska jag orka?

Hej bloggläsare
Idag är det 4 dagar kvar till val.
Som Ni kanske vet så står jag etta på Centerpartiets lista för kommunfullmäktige.
Detta innebär även att om vi får nog många röster så skulle jag kunna hamna som kommunalråd - stort!
Det innebär i alla fall med största säkerhet att jag kommer börja jobba mer med politik än tidigare.
 
Jag har stött på en viss oro, oro för mig.
Hur ska jag orka?
 
Här kommer min deklaration:
ALS är en sjukdom som sakta bryter ner musklerna, för min del är det med betoning på sakta.
Jag mår jätte bra, bättre än jag någonsin hade kunnat föreställa mig.
Hade jag inte själv trott att jag orkar - hade jag aldrig satt mig i den här situationen.
En sak har jag lärt mig, och det är att lyssna på min kropp och sätta mig själv i första hand.
Det är ingen liten uppgift jag åtagit mig, men jag är SÅ peppad.
Jag har all hjälp jag någonsin önskar runt mig, både från min familj och från partiet.
 
ALS spelar ingen stor roll i min vardag, den finns där - alltid. Men sjukdomen är inget som jag fokuserar på.
Jag har mål i mitt liv. Jag har ambitioner. Jag har drömmar. Jag har vilja. Jag har styrka. Jag har hopp. Jag har tro.
DET ÄR DET SOM ÄR MITT FOKUS!
 
Så, nu är snart mitt livs längsta arbetsintervju över - och jag hoppas att jag får jobbet.
Jag hoppas att jag får stort förtroende på söndag.
Det vore en ära att få jobba med det viktigaste och roligaste jag vet - politik och Vilhelminas framtid.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelene

Heja dig!
Du kommer klara det galant!

Självklart kommer det va tufft bitvis, gissar jag. Men då får du lyssna på dig själv och din kropp.

Du har min röst iaf! Jag tror på dig :)

2014-09-11 @ 15:53:07
URL: http://nusseliten.blogg.se
Postat av: Sofi Vilahamn

Du är fantastisk! Otroligt stark och klok!

2014-09-11 @ 19:41:46
URL: http://Vilahamn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0