Kommunvalet avgjort

Kära bloggläsare....kanske finns det en och annan kryssare som läser också
 
Det här är ju lätt en av dom största sakerna som hänt mig (tänk bort att bli mamma osv.)
På valnatten blev vi varse om valresultatet för kommunen då Centerpartiet får 19,9% stöd av väljarna.
Vilken seger.
Centerpartiet känner sig även som segrare i både Landsting och framförallt riksdag.
Från att ha varit totalt borträknade till att bli en nyckelspelare som det ser ut nu då Löfven söker stöd hos C.
 
För mig, personligen, kom den största segern igår då personkryssen blev färdigräknade och det visar sig att jag får över 33% stöd av väljarna. Kan inte beskriva känslan.
Den som hamnar tvåa på "kryssligan" har över 100 kryss färre än mig.
 
För mig innebär det inte bara att folk vill se mig på en hög position - det innebär främst att folk vill se en förändring.
Jag gick till val på att återskapa ett positivt klimat i Vilhelmina kommun.
Det kostar ingenting. Kommunikation, ärlighet och öppenhet kostar ingenting.
Centerpartiet i Vilhelmina har inte mer pengar än någon annan att spendera på stora vallöften, tyvärr.
Nu återstår det att se vart alla dessa kryss, och allt detta förtroende leder.
Först ska det förhandlas, stötas och blötas.
Tiden får utvisa vem som innehar Kommunalrådsposten efter valfullmäktige den 15 oktober.
En sak är säker - jag gav mig inte in i detta för att ge upp.
Jag ska förvalta förtroendet på bästa möjliga sätt.
 
Från djupet av mitt hjärta - TACK!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Jonsson

Jag kryssade dig och hoppas verkligen att det blir maktskifte i Vilhelmina med dig som kommunalråd, det behövs nya, vettiga röster. Köööör!

2014-09-23 @ 15:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0