Internationella ALS-dagen & OMDIAGNOSTISERING

Endurance is one of the most difficult disciplines, but it is to the one who endures that the final victory comes.
- Buddha
 
I vanlig ordning är det länge sen jag gjorde ett inlägg på detta misskötta barn som kallas blogg.
Idag känner jag ändå att jag vill göra ett inlägg med anledning av den
internationella ALS-dagen som infaller den 21 juni varje år.
 
Som bekant var 8 november 2012 en svart dag i mitt liv.
Den dagens fick jag beskedet att jag med all sannolikhet
hade blivit drabbad av den obotliga sjukdomen ALS.
 
Jag har länge velat träffa den forskaren som var med den 8 november 2012
(enligt min journal träffade jag honom sist i januari 2013) och för 2 veckor sedan fick jag göra det.
Efter att vi pratat länge, klämt, känt, testat motorik, styrka mm
så sa han att jag KANSKE INTE HAR ALS!!!
Med tanke på min fysik och hur jag mår efter alla dessa år så ska jag göra om vissa moment
i utredningen och kanske blir resultatet att jag bär på en annan MYCKET lindrigare sjukdom.
 
Det är svårt att ta in, det är för tidigt för att jubla.
Men bara tanken. Wow.
Inget kan bli värre än det jag redan "levt" med.
 
Här kommer en suddig bild på gymmet efter att jag för någon dag sedan tog
personbästa i 0,5 mil SkiErg. Jag blir starkare och starkare för varje dag efter att jag bytt från
passiv till aktiv fritid.
 
 
Och sen en skärmdump från ett löjligt test på Facebook men som ändå stämmer rätt bra :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelene H

Men herregud Annika, underbara nyheter!! 😢 Jag hoppas hoppas på det bästa nu, all lycka till dig!

Vilket besked! 👏

Svar: Ja det är galet, men som sagt så försöker jag att inte ta ut något i förskott. Den andra diagnosen som han nu är inne på stämmer bättre med mitt tillstånd. Men jag får återkomma med ett besked ;)
Lycka till nu med nya tillskottet!
Annika

2016-06-21 @ 10:03:34
Postat av: Linda Nordh

Oj Annika, jag håller alla tummar jag har och resten av min familj kommer att göra detsamma! Kramar till dej!

Svar: Tack Linda och resten av familjen Nordh. Ni finns i mitt hjärta <3
Annika

2016-06-21 @ 11:23:05
Postat av: Anonym

Vet inte vad jag ska skriva, blir bara så himla glad för din, Sam, och de dina, att du får leva livet

Svar: Hej anonym :)Leva livet gör jag redan, men jag hoppas så innerligt att jag kan leva det med vetskapen om att inte dö i ALS. Jag kan inte at ut något i förskott utan måste se vad nya tester visar, men hoppet är det sista som överger en :)
Annika

2016-06-21 @ 22:38:17
Postat av: Anonym

Glad jag blir för din skull <3 och oavsett resultat måste det du har vara väldigt långsamt om de ens funderar på annan diagnos. En fundering, vad har du kört för träning under den här tiden?

2016-08-17 @ 22:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0